Formue Norge har mest nöjda kunder – för nionde året i rad

Skriven av Ingun Stray Schmidt

Formue Norge rankas som bästa Private banking-aktör för nionde året i rad av Kantar Sifo Prospera.

– Vi är mycket tacksamma för att våra kunder år efter år ger oss dessa fantastiska omdömen. Att vi lyckas leverera tjänster som våra kunder värderar som bäst på marknaden under så många år är ett starkt bevis på att vi gör mycket rätt, säger koncernchef Christian Dahl.

Har en vinnande strategi

Kantar Sifo Prospera frågar årligen cirka 600 norska private banking-kunder om deras upplevelser av sin tjänst. De sju största aktörerna på den norska private banking-marknaden deltog i årets undersökning, där Formue toppar hela nio av tretton kategorier. Kunderna är särskilt nöjda med Formues etiska standard och den personliga kontakten med deras rådgivare.

– Vi utmanar bankerna och går i bräschen, vilket gynnar alla kunder inom private banking. Konkurrensen är hård, och vi arbetar hårt för att ständigt erbjuda det bästa, säger Dahl.

– Vår vinnande strategi bygger på att vi känner våra kunder och deras förutsättningar väl, och att vi levererar skräddarsydda lösningar. Många ser våra rådgivare som en finansiell ”husläkare” som de kan kontakta vid behov. Formue utmärker sig också genom att samla alla specialister inom juridik, pension, hållbarhet och ägarrådgivning under samma tak, vilket förenklar många processer.

Ambitiösa mål för 2025

Formue satsar kontinuerligt på innovation, och kunderna rankar företagets digitala lösningar som de bästa i branschen.

– Vi ska fortsätta att satsa stort på att leverera både personlig rådgivning och digital innovation, eftersom vi vet att våra kunder vill ha det bästa från båda världar. Vi planerar också att växa vidare både i Norge och internationellt, säger Dahl.

Han betonar att utmärkelsen betyder mycket för alla som arbetar på Formue.

– Den här utmärkelsen är ett resultat av en enorm laginsats från alla medarbetare på Formue och ger energi till hela företaget. Vi har fortfarande mycket att förbättra och har höga ambitioner för 2025, särskilt inom kapitalförvaltning som är ett av våra viktigaste satsningsområden, lovar Dahl.

Läs mer om vad vårt oberoende innebär för dig som kund

Testa om vi är rätt partner för dig och din familj!


Fråga 1 av 8

Fråga 2 av 8

Fråga 3 av 8. Du kan välja flera svar.

Fråga 3 av 8. Du kan välja flera svar.

Fråga 4 av 8.

Fråga 5 av 8.

Fråga 6 av 8. Du kan välja flera svar.

Fråga 7 av 8.

Fråga 8 av 8.
Tack för dina svar! När du skickar in detta formulär kommer en av våra medarbetare ta kontakt för ett första förutsättningslöst samtal.









Ingun Stray Schmidt Head of PR and content på Formue

Ingun är ansvarig för innehåll och PR på Formue. Hon har redaktionellt ansvar för allt skriftligt material som publiceras på Formues blogg Insikt, samt rapporter som produceras av Formues marknadsavdelning. Hon är även koncernens presskontakt.

Tänk på att en investering i finansiella instrument innebär en risk. Historisk avkastning är inte någon garanti för framtida avkastning. Pengar som placeras kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet. Informationen utgör inte rådgivning. Du kan alltid få råd om placeringar anpassade efter din finansiella situation från en rådgivare.

Kontakta oss