Katarina Berg, Spotify, och Lars Strannegård, Handelshögskolan i Stockholm
25 november går Burenstamdagen 2020 av stapeln och listan med talare utlovar spännande och högaktuella ämnen och diskussioner. Nu fylls listan på med ytterligare två inspirerande talare – direkt från Spotify och Handelshögskolan i Stockholm.
– Det är två starka inspiratörer som passar perfekt in i ramen för årets Burenstamdag, säger Eli Karin Årdal, projektansvarig och marknadskoordinator Burenstam & Partners.
För första gången någonsin hålls Burenstamdagen 2020 som en digital sändning. Talarlistan ska inspirera inom ”Next in Leadership”, ”Next Generation” och ”Next in Sustainability” – och några av namnen som kommer att dyka upp är Martin Schütt, Cilia Holmes Indahl och Giovanni Fili. Till listan och under programdelen ”Next in Leadership” adderas nu Katarina Berg från Spotify och Lars Strannegård från Handelshögskolan i Stockholm.
– Vi är väldigt glada över att berätta att både Spotify och Handelshögskolan gästar oss under årets Burenstamdag. Katarina har varit en del av Spotify under många år och varit med i transformationen från startup till internationellt storföretag. Hon har lång erfarenhet av att bygga högpresterande team.
– Sedan har vi Lars Strannegård som sedan 2014 och i rollen som rektor varit med och stärkt Handelshögskolan i ett internationellt perspektiv.
Gemensamt för Sverige och Norge
Att Burenstamdagen sänds digitalt, gemensamt för Burenstam & Partners i Sverige och Formuesforvaltning i Norge, kommer med flera plus.
– Att vi sänder gemensamt för Sverige och Norge har gjort att vi kunnat bjuda in talare från bägge länder. Det har verkligen lyft innehållet. Det har även gett oss möjlighet att bjuda in fler gäster just i år, avslutar Eli.